Zamieszczone przez oculus
Świece zapłonowe w 1,8T?
Zwiń
X
-
Świece zapłonowe w 1,8T?
Tagi: Brak
-
-
Czesc
Ja mam napewno NGK tylko nie jestem pewien oznaczenia PFRQ6 alboPFR6Q jakoś tak ale nie pomylisz sie napewno bo w katalogu NGK jest przypisany tylko jeden model. CO do wymiany to nie sadze zeby byl problem - co prawda tylko sie przygladalem ale sprawa byla prosta. Ostatecznie jak odkrecisz cewke i nie bedziesz umiał odkrecić swiecy to zrezygnujesz i pojedziesz do mechanika, nic sie nie stanie.Powered by VSI PRINS
Komentarz
-
-
Tak jak kolega wyżej pisał świeca NGK oznaczenie PFR6Q. Do wykręcenia świecy potrzebny jest klucz do świec o rozmiarze 16, bez klucza do świec będzie ciężko chyba że się ma nasadki "długie" i przedłużkę to powinno pójść.
Jak się ma klucz 16 do świec który kosztuje około 7zł :P wtedy wymiana to prościzna. :wink: Bo zakładam że klucze imbusy masz??:P Imbus 6 jest potrzebny do odkręcenia cewki.1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
u mnie każda cewka jest przykręcona na śrubki imbusowe a jak jest u Ciebie to nie wiem pewnie masz już u siebie te cewki na wcisk, ale jak nie ma śrubek to problem z głowy
Klucz do świec masz więc sobie poradzisz sam z wymiana;]1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Marian, dokladnie - w AUM cewki sa na wcisk
odnosnie swiec kupilem ISKRA po cos ok 10zł szt i smiga rownie dobrze co na NGK
jako ciekawostka:
dedykowane swiece NGK do passata VR6 z konca maja 1995r to ngk platinium po 85zł za szt. (a jest ich 6) coz - zakupilem... po 60 000km stwierdzilem ze warto by zmienic (prewencyjnie) jako ze cienko stalem z kasa na jednym ze zlotow popytalem 2 kumpli z VR6 jakie maja swiece i okazalo sie ze iskty sprawuja sie wysmiecie (z tym ze trzeba zmieniac co ok 25000km) zakupilem i powiem szczerze ze zadnej roznicy nie bylo - ani w osiagach, ani w zuzyciu paliwa ani w rozruchu auta. podsumowujac: skoro nie widac i nie czuc roznicy to po co przeplacac? W skodzie NGK tez zamienilem na iskry i totalnie zadnej roznicy 8) - koszt naprawde niewielki wiec polecam sprobowac chocby w ramach eksperymentu
ps:
na hamowni tez nie pokazalo roznicy :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
yoschua, z tego co mi wiadomo to świece w 1.8T wymienia się co 60tyś. km tak podaje producent.1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
prodriveteam, yoschua, to po ilu tysiacach km wymieniasz swiece zalezy od kilku czynnikow, miedzy innymi od stanu silnika i od rodzaju paliwa na ktorym jezdzisz - np. jesli masz swiece dedykowane do 1.8T to swiece sa przystosowane do jazdy na beznynie - jesli dajmy na to jezdzisz na gazie to temperatury osiagane wewnatrz cylindra sa wyzsze niz na benzynie przez co swiece zurzuwaja sie szybciej - paradoksalnie o ile jezdzac na benzynie mozna poznac po wygladzie swiecy w jakim jest stanie i czy mamy dobrze ustawiony zpalon, mieszanke itp. to jezdzac na gazie swieca bedzie zawsze czysta bez nadmiernych sladow nagaru. Ja wymieniam ok po 30 000km - 40zł i 10 minut czasu to nie duze koszta a mam swiety spokoj :wink:
PS: wydaje mi sie ze ze swiecami troche jak z rozrzadem - producent podaje w AUM 120 000 ale jak wymienie po 80 000 to bede spal spokojniej :wink:
Komentarz
-
-
zgadza się Geralt, ja też zawsze trochę wcześniej wymieniam wszystko niż podaje producent żeby mieć święty spokój i tak jak piszesz z tymi świecami zgadzam się z Tobą tak jest że każda świeca będzie się inaczej zużywała w każdym silniku i między innymi po to są inspekcje serwisowe żeby to kontrolować , ale zauważ też że różnica o jakiej mówimy z yoschua, jest ogromna to nie 5-10tyś. tylko 60tyś. km. Pofatygowałem się i jeszcze raz sprawdziłem i ARX i AGU jeżdżą na tych samych świecach i dla obu aut producent zaleca wymianę świec co 60tyś. km i trzeba pamiętać tak jak Ty piszesz o tym jak te świece są eksploatowane, bo może się okazać że trzeba wcześniej wymieniać bo się zużyły ale jeżdżenia dłużej niż zaleca się nie polecam przykład: gościu wykręcił świece gdy ją wyjął to elektroda mu wypadła ... :|
P.S co do rozrządu to dla 1.8T zaktualizowano wymianę na 160tyś.km powód czynniki klimatyczne i drogowe :diabelski_usmiech
Postaram się dopaść najnowsze dane dotyczące wymian części1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Marian, prodriveteam, hehe jakby nie bylo to 5000km/2 miesiace przed zakupem mialem wymieniony rozrzad w ASO - przed zakupem dzwonilem do nich potwierdzili informacje wiec wyglada na to ze szybciej ja bede sprzedawal auto niz wymienial rozrzad (moim egzemplarzem planuje jedzic jakies 3 lata) choc kto wie - moze po 120 000 stwierdze ze nie warto ryzykowac :?
a wracajac do watku swiec to jesli ktos uwaza ze "dopuki dziala to sie nie wymienia" to powiem tylko tyle - moj tata KIEDYS wychodzil z tego zalozenia i skonczylo sie na tym ze musieli zdejmowac glowice - swieca sie ukrecila przy odkrecaniu i w dodatku czesc "kruszywa" wpadla do komory cylindra...
Komentarz
-
-
Mam potwierdzoną informacje od szefa serwisu ASO że świece NGK PFR6Q czyli takie jakie mamy w 1.8T (albo przynajmniej takie zaleca producent) wymienia się co 60tyś. km i oczywiście trzeba wziąć pod uwagę rożne czynniki o których pisał Geralt, i może się wtedy okazać wcześniej nadają się do wymiany.
P.S yoschua zapytaj swoich mechaników czy w dobra rubrykę popatrzyli bo 120tyś. to się to dwa życia tych świec :diabelski_usmiech może oni na 1.9TDI popatrzyli zamiast 1.8T bo żarowe to tyle mniej więcej jeżdżą :P
Geralt napewno nie zaszkodzi wcześniejsza wymiana ja na swoim pasku zrobiłem 140tyś. i też wymieniłem nie czekałem choć jak pasek oglądałem dokładnie to nic mu nie dolegało 160tyś. robią te paski bez problemu są do tego stworzone :P w końcu ktoś kiedyś napisał że te silniki to pancerny wynalazek VW czyli turbodoładowane 1.8 :szeroki_usmiech1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
Komentarz